Checklistan till jul

- Julmarknad! Jag är så dålig på att gå på julmarknad men det är ju faktiskt ett måste!
 
- Julbaka! Det är ett måste!! Lussebullar, pepparkakor och pepparkakshus. Iår får jag även baka tillsammans med mina förskolebarn, dubbelt upp med julbak!
 
- Julpussas! Det spelar ingen roll om det är en partner, kompis, familjemedlem eller en hund. Pussar behövs i julmörkret!
 
- Julbrasa! Den här punkten ska helst inträffa varje dag. Jag älskar att tända brasa! Dels för att jag alltid fryser så himla mycket och dels för att det är så himla mysigt. Glöm ej att tända ljus ingår i denna punkt!
 
- Julbaka! Det är ett måste!! Lussebullar, pepparkakor, knäck och pepparkakshus. Iår fick jag även baka tillsammans med mina förskolebarn, dubbelt upp med julbak!
 
 
- Julklappar! Jag tycker det är så himla roligt att köpa julklappar. Det är bland det bästa jag vet och ge något till någon som hen verkligen vill ha. Att se någons reaktion när de öppnar paket är guld värt! Så se till att lägga ner tid på paket och spring inte i sista sekund och köp något som ändå inte kommer användas.
 
- Egna inslagna packet! Förutom att köpa paket så älskar jag att slå in mina paket själv och göra dom lite personliga. Personliga meddelanden/rim är kul att sätta på paketen.
 
- Önskelista! Ja, jag måste väl erkänna att jag även älskar att få julklappar. Men iår är listan ganska kort. Pengar, hörlurar och åter igen pengar. Det var det!
 
- Klä granen! Äntligen ska vi få ha en julgran hemma hos oss. Vi har under två år hoppat över, tråkigt nog, julgranen pga vi inte firat hemma i Väjern utan i andra delar av Sverige. Iår ska vi äntligen få pynta vår egna gran och jag längtar redan!
 
 
- Gör ett pepparkakshus! En liten tradition jag och min bror haft under jultider är att göra ett pepparkakshus. Vi behöver inte göra det från grunden men att "pynta" varsin sida av ett pepparkakshus brukar vi alltid göra och det är mysigt att en kväll sitta och greja med det.
 
- Överdriv med ljus! Ljus och lyktor ska finnas överallt, så som inne och ute. Vi vill lysa upp vår mörka vardag med ljus kring våra hus och i våra fönster. Det lilla gör mycket!
 
- Skicka julkort! Eller om man inte hinner göra det så kan man alltid skicka ett julsms! En hälsning på sms att man bryr sig om en och att man önskar en en god jul. Det går lika bra. Det som räknas är ju faktiskt att man tänker på en.
 

Mysigt! :)




Kom ihåg mig?