april april

Jag erkänner! Jag blev grundlurad på självaste 1 april. Det var längesen jag blev så lurad och självklart blev jag lurad av min bästa kompis Fannie (som numera bor i Norrköping då hon går gymnasiet där) vars mening med livet är att lura människor på 1 april. Jag har alltid varit den första hon lurat varje år när vi gått till bussen tillsammans med "du har lite tandkräm på läppen". Och varje gång jag kollar om jag har någon tandkräm på läppen har hon skrattat ihjäl sig och skrikit "april april". Ja, det är Fannie i ett nötskal.
 
Men så var det ju första april igår och när hon ringde och sa att hon var hemma tänkte inte jag alls på vilken dag det var. Hon ville att jag skulle komma upp när jag slutat jobba och det brukar jag alltid göra när hon är hemma så jag traskade upp och började plinga på dörren. Trots att det var låst och att persiennerna var nerdragna så fattade jag ändå inte att jag blivit lurad, jag stod alltså där i drygt fem minuter och bara väntade på att någon skulle öppna. Det var först när jag ringde och bad henne att öppna som jag fick världens flabb i örat på mig som jag fattade. "Helvete...."
 
Tur att jag tycker om dig så mycket för annars hade jag aldrig förlåtit dig! Miss you!!!



Kom ihåg mig?