Lycklig

När vi ändå är inne på musik så skulle jag vilja dela med mig av 3 låtar som får mig glad.
 
Gertrud Stenung - Mitt enda liv
Hur kan man inte bli glad av den här låten? Den kommer från SVT's succéserie "Torka aldrig tårar utan handskar" som är baserad på en trilogi av Jonas Gardell. Serien gick rakt in i mitt hjärta och träffade mig precis rätt. Att man kan göra något så hemskt till något så fruktansvärt vackert. Klippet är från den sista scenen i serien och det blev enligt mig, ett väldigt bra sätt att knyta ihop säcken på. 
 
 
Amanda Seyfriend - Lay all your love on me
Hela Mamma Mia filmen gör mig lycklig. Den är så fin och härlig! Varje gång jag ser filmen vill jag ta en sista-minuten till Grekland och skapa min egna musikal. 
 
 
Jag skulle kunna i resten av mitt liv konstant bara lyssna på piano. Har en väldigt speciell relation till det här instrumentet och jag tycker det är det finaste som finns. Blir så upprymd av en riktigt bra pianocover och kan lyssna på samma låt i flera timmar! 



Kom ihåg mig?