Skapande av julrim

En mysig sak jag sysslat med nu när stormen Sven härjar utanför är att skriva lite julrim.
Den här stormen är en av de läskigaste stormar jag varit med om i alla fall! Vårat staket har blåst ner, takpannor ramlar ner och mitt skrivbord jag sitter vid och skriver håller ärligt talat att på att skaka sönder. Jätteläskigt! Det roliga var ju att jag imorse skrev på Twitter "Stormar är vardagsmat för oss. Bring it on!" och snacka om att gud straffar en direkt. Usch, vind är verkligen det värsta jag vet!
 
Nåja, jag får muntra upp mig med mina julrim istället. Ni får gärna gissa vad som döljer sig i paketen. Det är nog inte så svårt att gissa dock, haha!

 

 

En mjuk och mysig sak du får, glädje av i många år.

Röd vit och blå, med denna blir inte din dag längre grå.

Med denna kommer du aldrig vara kall.

Det är vad jag tror i alla fall.


 
 Det som döljer sig i paketet du får, det räcker i ett år.

Ta en dag i sänder, skriv upp när något händer.

Tolv stycken uppslag, njut av bilder på nära och kära var dag.

Ditt minne må vara kort, men med denna

kommer du garanterat inte att glömma bort.


 

Med dessa behöver du inte längre köpa pizza

Med pengarna du sparar kan du åka till Ibiza

 

Jag hoppas bli bjuden på trevliga middagar

Nu när du kan fylla många tomma magar

 

Du bestämmer vad det ska bli

Hoppas bara huset förblir rökfri

 

Pannkakor, falukorv eller skinkstek

Oavsett så ska man laga det med kärlek

 

En nypa salt gör nog susen

Glöm för guds skull inte såsen!




Kom ihåg mig?