Inspirationskälla

"Kärlek vid första ögonkastet. Kärlek som får dig att lyfta från marken. Kärlek som får dig att falla handlöst ned i kaninhålet med en önskan om att få falla i resten av ditt liv och aldrig mer få uppleva verkligheten igen. Kärlek som får tiden att stanna.

Jag jagar efter kärleken. Den ger mig blodsmak i munnen och vidgar mina ögon och höjer min puls. Som redo för strid ena sekunden, för att sedan bli totalt förlamad av giftet. Drogen. Hög på kärlek, med fladdrande pupiller, långa ögonfransar och kolsyrat blod.

Kärlek som får mig att stå naken i ett rum och önska att hela världen kunde se mig. Då man inte behöver några kläder. Inga kistor fyllda med guld eller tak över huvudet. Allt jag behöver är min nakna kropp, för den känner kärlek.

Jag flyr från kärleken. Den får mig att tänka på döden. Den gör skrik till min enda föda, mitt skelett till is och organ att ruttna. Flyr, som om kärlek plötsligt gått från det abstrakta till att ha tagit form av ett stort mörker som bränner. Det  slukar en hel, spottar upp en och låter dig ligga och ruttna.

Jag la en nyfiken hand på spisen, och har aldrig gjort det igen. Jag blev mördad av kärleken, men förlåter den ändå.

Vad är kärlek? Det kan vara det enda i livet som är bevis nog för mig att jag lever."

Kan inte komma på någon annan, svensk man, som inspirerar mig så mycket som denne Cimon Lundberg gör. Han träffar mig helt rätt varje gång, i alla lägen. Hur jag än vrider och vänder på det så skulle jag vilja beskriva honom med ett ord, vacker. Vacker röst, vackert yttre och vackra tankar. Han inspirerar mig till mitt skrivande och mina fotografier. Trots att det redan känns som man känner honom från hans texter önskar jag så ofta att jag fick lära känna den människan som sitter där bakom sin skärm och gör ett så stort avtryck i mitt liv.

Det är knäppt egentligen. Att vi människor kan vara så facinerad och intresserad av en främlings liv och tankar. Lite rolig tanke ändå.

Frida du skriver jättefint

Gång på gång på gång leverar han de allra vackraste texterna. Hur gör han egentligen? Sinnes.




Kom ihåg mig?